Mijn voorbereiding op de Bergrace by Night #4

Vanavond om 22.15 is het zover. Met een stelletje dames zal ik weer zwoegen door weilanden, bos en het mulle zand. Deze race vind plaats in zowel het voor- als het najaar. Afgelopen najaar deed ik de 5,6 km om weer rustig ‘postnataal’ te beginnen, dit keer de, voor mij ook bekende, 7,6 km. Hoe heb ik me als moeder Gans van vier kleine jongetjes de afgelopen maanden voorbereid?

  • Minimaal twee keer per week hardlopen, of het nu lekker gaat of niet.
  • Weinig tijd over tussen kinderen wegbrengen, boodschappen halen en kinderen ophalen? Dan maar een keertje niet douchen (ziehier de slonsmoeder).
  • Of dan maar een keertje in alle vroegte in mijn sporty outfit het schoolplein op.
  • Of met een wakkere baby om half zes ’s ochtends alvast een rondje rennen om vervolgens KAPOT te zijn tegen etenstijd.
  • Een beetje proberen te fietsen onder werktijd in plaats van de auto pakken (lees: twee geslaagde pogingen).
  • Of een huiskamer workout omdat mijn kind niet meewerkt.
  • Of plannen maken in de avond alleen te gaan hardlopen, om vervolgens in plaats daarvan toch in te storten als de kinderen op bed liggen, maar dan wel de volgende ochtend GAAN.
  • Proberen ‘bergjes’ mee te pakken: een keer een helling van een viaduct of een stukje oplopend bospad (lees: drie keer).

IMG_20160126_065327.jpg
Het is wel duidelijk dat ik vooral ga voor de lol en niet om de tijd. En om te zeggen dat ik het toch maar weer gedaan heb. Het is deze keer wel de eerste keer dat ik een race doe vlak na de winter, omdat ik normaal nooit door heb getraind tijdens de winter. Een mooi begin van het hardloopjaar dus. En toch een schouderklopje van mezelf waard.


 

2 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar boven